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전기차 고객들의 가장 큰 고민(충전 인프라)을 공략한 테슬라의 성공

Tesla의 모든 것

by ryanshin77 2021. 2. 3. 22:33

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- 충전 네트워크 조기 구축을 통해 승기를 잡은 테슬라의 전략에서 배워야 할 점(고객의 본질적인 고민에 집중)

- '13-'15년 수천대에 불과한 모델S를 판매하던 성장 초기 시절에도 자체 네트워크 구축에 과감한 투자를 감행

- 경쟁사들이 집중하고 있는 자율주행 기술은 충전에 대한 솔루션을 제공한 이후의 이슈라는 지적

 

... Customers can drive their Teslas for long distances in full confidence that they will find convenient locations at which to recharge their vehicle. While the incumbent automakers are still focused narrowly on perfecting their electric cars, Tesla has been thinking about the entire vehicle system, with the aim of solving consumers’ core driving needs.

 

Strategy | How Tesla’s Charging Stations Left Other Manufacturers in the Dust, Jan 27, 2021

 

How Tesla’s Charging Stations Left Other Manufacturers in the Dust

Their early infrastructure investments paid off.

hbr.org

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